Sygnet i logotyp, które zmieniają wszystko, czyli o cechach dobrego logo

Blog

Blog Sygnet i logotyp, które zmieniają wszystko, czyli o cechach dobrego logo

Comments (0) /

Prosty, krótki, jasny znak oraz ograniczony formą napis – to dwie składowe logo zwane sygnetem i logotypem. Ich zaprojektowanie nie jest proste.

Zaprojektowanie sygnetu i logotypy nie jest proste, bowiem wytyczne, które musi spełniać dobre logo są bardzo restrykcyjne. Ale nigdy ich nie wypełnisz, jeśli ich nie poznasz.

mówi, choć nie mówi

Wykonanie dobrze zaprojektowanego logo musi uwzględnić przede wszystkim przesłanie marki. Nie ma być tylko ładne, ale powinno dokładnie i jasno komunikować wartości, kojarzyć się z odpowiednimi cechami firmy. Musi więc zawierać dobre cechy Twojego biznesu, by mogło przyciągnąć uwagę i być atrakcyjne dla odbiorcy. Spójność w jego wydźwięku jest bardzo ważna. Elegancka firma nie może mieć casualowego logo i na odwrót.

minimalizm jest cnotą

Wiele firm projektowych popełnia jeden, zasadniczy błąd – chce zbyt wiele. Logo powinno być skrótem myślowym, a nie skomplikowanym zdaniem wielokrotnie złożonym. Gdy w treści znaku graficznego zaczyna być zbyt wiele elementów, staje się ono nieczytelne, trudne do zapamiętania i nieforemne, bowiem przy pomniejszeniu przestaje zupełnie być widoczne. Warto zwrócić uwagę na jego użytkowość i sens.

unikatowe, ale ogólne

Tylko nie za ogólne. Tutaj granica jest bardzo cienka. Dobrze zaprojektowane logo jest znakiem odpowiednio widocznym w różnych rozmiarach i na różnych nośnikach. W ten sposób staje się uniwersalne. Pierwsza wersja projektowanego produktu musi być czarno-biała, docelowa doskonale prezentować się w odcieniach szarości. To nie przelotna moda, którą można po roku odrzucić – logo ma silnie identyfikować markę, a więc musi być ponadczasowe.

techniczne wykonanie

Nie ma dobrego logo bez technicznej sprawności projektującego. Logo musi zgadzać się z typografią, znak i napis muszą ze sobą współgrać, a krój pisma odzwierciedlać charakter zaprojektowanego sygnetu. Linie fontów także powinny korespondować z charakterystyką danej firmy. Mogą pokazywać dynamizm czy przyjazność klientom. Podobnie jest z odstępami, światłem i innymi elementami technicznymi. Odpowiednie rozmieszczenie znaków sprawi, że logo będzie czytelne w każdej sytuacji.

związane z firmą

Logo to nie tylko znak, który ma dać rozpoznawalność firmie. Dobrze zaprojektowane logo to także zaproszenie do graficznej reprezentacji danej marki. Oznacza to, że zmiana samego logo jest bez sensu. Konieczne jest projektowanie logo oraz opracowanie całej linii graficznej, by budować wizerunek marki i pokazywać ją nie tylko jako taką, jaką chce być widziana, ale także spójną – niezależnie od formy działalności.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zostaw mi wiadomość

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i zapytaj o wycenę.

formularz kontaktowy