Postanowiłeś zbudować markę i zastanawiasz się od czego zacząć. Czy zarezerwować nazwę domeny ? Czy najpier przystąpić do projektowania logo firmy ?
Domena czyli nazwa twojej strony internetowej jest dla Ciebie ważna. Tak samo brzmiące nazwa firmy/marki jak i nazwa domeny zwiększa rozpoznanie i spójność identyfikacji wizualnej Twojej firmy.
Dlaczego nazwa domeny i logo firmowe muszą być integralne?
Logo jest całością wizerunku firmy, jest twarzą firmy tak samo jak strona internetowa wpisywana przez potencjalnych klientów do przeglądarek.Jeśli nazwa domeny przedstawia to samo co logotyp czyli nazwę firmy ma większą szansę na przypomnienie sobie nazwy strony internetowej u internautów.
Wykreowanie nazwy dla Twojej działalności jest ważnym krokiem w budowaniu marki, ponieważ jeśli chcemy, aby nazwa marki była udana trzeba koniecznie przeanalizować konkurencję, trendy, sporządzić rys klientów, zbudować bazę słów i skojarzeń.
Jaka nazwa domeny/ marki będzie najlepsza?
Nazwa musi być łatwa i krótka do zapamiętania wykorzystująca skojarzenia z Twoimi produktami bądź branżą. Także tytuł strony nie może być ograniczający, który by uniemożliwił w przyszłości rozwinięcie skrzydeł innej własnej marki np. nowych produktów lub usług.
Polecam mocną listę narzędzi i zasobów do pracy nad nazwami firm, produktów i usług. tutaj→
Potencjalna nazwa strony internetowej musi być także dostępna i można to zweryfikować w dowolnej wyszukiwarce domen np. tutaj→ Warto również sprawdzić czy nie ma już opatentowanej nazwy znaku towarowego w Urzędzie Patentowym lub na stronie: kliknij→ takiej samej jaką wybraliśmy.
Gdy znajdziesz wolną domenę, rezerwuj możliwie jak najszybciej. Wolne nazwy stron internetowych potrafią naprawdę szybko zniknąć.
Posiadając już nazwę firmy bądź zakupioną domenę można przystąpić do tworzenia logo firmy jako część identyfikacji wizualnej firmy. Logo jako element wizualny niewątpliwie jest częstym czynnikiem, który decyduje o tym z jakiej firmy skorzysta klient.

Przykład pracy nad projektem logo do zakupionej domeny wraz z szablonem
Logo to inaczej skrócony znak graficzny z nazwą firmy. Znak graficzny nazywany sygnetem często jest zestawieniem kilku symboli, zlepkiem różnych haseł, emocji i skojarzeń. Zadaniem projektanta jest umiejętne sprowadzenie ich do jednego wspólnego mianownika.
Zanim stworzysz lub zlecisz projektowanie logo specjaliście musisz się zastanowić jak powinno wyglądać Twoje logo firmowe i odpowiedzieć na wiele pytań.
- Określić styl i osobowość logo firmy – czy ma być tradycyjne, dynamiczne, młodzieżowe. Pomyśleć, kim jest Twoja firma – można porównać do znanej osoby lub bohatera filmu
- Jakie słowa Twoi klienci powinni kojarzyć z Twoją marką ?
- Podać hasła charakteryzujące Twoją markę.
- Kim są Twoi odbiorcy ? – czy to kobiety czy mężczyźni, jak spędzają czas i jakie mają potrzeby ?
- Czym Twoje usługi bądź produkty wyróżniają się wśród konkurencji ? Inspiruj się i przyglądnij się konkurencji wyciągając wnioski co ci się podoba lub co negujesz.
Nie spiesz się.
Potrzeba nieco czasu, by móc w spokoju sformułować odpowiedzi, które pomogą Ci wytypować z sukcesem styl przyszłego logo.
W nazwie i znaku marki znaczące jest zdefiniowanie odbiorców, określenie twoich potencjalnych klientów. Warto przeanalizować pytanie: kim jest Twój adresat ?
Zauważyłeś, że tworzenie marki i projektowanie logo z sukcesem nie jest procesem łatwym i bywa, że może to trwać długo.
Wiesz też, że nazwa domeny z logo firmy stanowi całość i pozwala rozpoznać Twoją markę w świecie wirtualnym, co potem może się przekładać na zaistnienie na rynku rzeczywistym.